Bruno Rossi

Bluestein brochure





Design and creation of a four-page brochure for the official presentation of Bluestein Innovative Covering brand products at the Fuorisalone in Milan.



The brief required a particular communicative slant, expressing the dimension of luxury and innovation. The aesthetics of the edge and the steel plate combined with the idea of spatial continuity.


Hence a sharply cut brochure, played precisely on square and angular shapes and with a striking opening image, to convey that sense of innovation and avant-garde of the proposed products and materials, in the field of design and interior architecture, designed in particular for luxury hotels and avant-garde companies.



---


Ideazione e realizzazione di una brochure a quattro ante per la presentazione ufficiale dei prodotti a marchio Bluestein Innovative Covering al Fuorisalone di Milano.


Il brief richiedeva un taglio comunicativo particolare, esprimesse la dimensione del lusso e dell'innovazione. L'estetica dello spigolo e della lastra d'acciaio coniugata con l'idea della continuità spaziale.

Ecco il perchè di un brochure con un taglio audace giocata proprio su forme quadrate e spigolose e con un'immagine di apertura di forte impatto, per trasmettere quel senso di innovazione e di avanguardia dei prodotti e dei materiali proposti, nell'ambito del design e dell'architettura d'interni, pensata in particolare per hotel di lusso e aziende all'avanguardia.


Role

Art Direction